Jun 11, 2009

Nu Salata 101. Altceva.

Am fost la MTzR azi. Am vrut, de fapt, sa mergem la Antipa, dar e inchis pentru un an. Pe site nu scria. Nu stiu cum sunt, mai nou, celelalte muzee din Bucuresti, dar Muzeul Tzaranului Roman e jalnic. Eu si Sonia eram singurii romani din muzeu. Inca de la intrare mi s-a parut ceva dubios, pentru ca nenorocitul de pliant-ghid al muzeului era 50 ron. Un cacat de carticica, subtire cat o foaie de ceapa. Si acum incep sa enumar neajunsurile: erau mii si mii de obiecte fara nicio placuta cu explicatii. Bucati de lemn, haine populare, unelte si alte chestii. Nimic despre regiunea de provenienta, data, utilizare sau macar un nenorocit de nume. O parte din manechinele pe care erau puse straie romanesti erau intoarse cu fata la perete, altele erau puse pe mai multe randuri -printre care ni s-a spus sa nu trecem- samd. Am vazut printre ele si portul popular al tiganilor ("rrom" scria pe placuta). Apropo de placuta, toate adnotarile si indicatiile, putine de altfel, erau scrise de mana, cu un marker negru. Peretii plini de versuri de duh, rugaciuni, descantece. Tot in marker, bineinteles. Un cacat. Cand am plecat noi tocmai ajunsese acolo o excursie cu clasa. Cel putin asa am crezut. Nu era clasa, era grupa de la gradinita. Am lasat haosul in urma si am plecat. Nu mai merg alta data si, in niciun caz, nu recomand.
Placut este, insa, la terasa MTzR, unde au mancare buna si bautura de multe feluri. Civilizat. Acolo era si Gianina Corondan, iesita "la o apa".

Muzee din Bucuresti @ miculparis.ro
Muzee din Bucuresti @diseara.ro
Dark Legacy Comics

Am primit de la:
Gabi - Partly Cloudy - o animatie de la Pixar. Mi-a placut.
Chivu - DEB - Dictionarul Explicativ Bisericesc.

Am primit nota 7 la un examen pe care trebuia sa-l dau saptamana viitoare. Nu inteleg cum.

4 comments:

  1. pentru ca ai depasit bariera "Raresh" si te-ai aventurat inspre inima orasului, iti decernez premiul Claunul de Cacalica.
    Cand o mai fi vreun echinoctiu, luna plina ceva, sau cand s-or schimba polii magnetici ai pamantului, cand o veni era glaciara 2, sau alt eveimen majos... si ai sa te mai duci la mtzr, sa ma chemi si pe mine sa bagam un platou boieresc. sho bere. sao o apa, ca mi-au iesit cam naspa analizele. de la ficat.

    ReplyDelete
  2. Cand ti-au zis ca nu mai ai voie sa adulmeci maltz ti-au mototolit fashul. Dar platou mancam. Vezi sa nu-ti indoi meteahna.

    ReplyDelete
  3. Desi tot ce ai scris este de un adevar incontestabil, sa vizitezi muzeul hartilor, este unu dintre cele mai frumoase din Bucuresti, nu atat ce gasesti (harti ;)) ) cat felul in care e intretinut, asta sa mai indulcim starea de amaraciune generala..

    ReplyDelete
  4. Sincer, nici nu stiam ca exista.
    Dar il voi vizita. Multumesc pentru recomandare.

    ReplyDelete