Mar 19, 2009

Astia nu sunt sanatosi, domne.

De cand nu se mai poarta slujbele de duminica si ceaiurile dansante, toate closetele de varsta a treia stau pironite in fata televizoarelor, belind ochii la Andreea Marin-Banica, in timp ce leagana pe genunchi un copil. Copil care nu promite multe. Are figura de autist, e plin de bale la bot si de cacat la cur. Ma-sa nu are timp sa-l spele, doar e femeie de cariera, asa ca-l lasa bunica-sii. Nu-i panica, il creste mamae. Da, dar bunica nu mai e in pas cu vremea. Bunica e senila, e indobitocita de timp. Prin simpla ei prezenta, copiul se malformeaza si rupe picioarele ActionMan-ului. Eu n-am avut ActionMan cand era mic. D-asta sunt acum sanatos.

Haide la masa. Stai jos. Azi mananci piure. Ciocolata n-ai voie, te tampeste. Nu te mai stramba, ca ramai asa. Scoate-ti degetele din nas. Stai frumos la masa si nu mai balangani picioarele. Nu lasa nimic in farfurie. Fiecarei bunici care i-a spus macar O DATA nepotului ei sa nu se mai strambe ca ramane asa i-as taia un deget.

Educatia asta de moda veche ma scoate din minti. Daca pleznesti copilul, iti rup picioarele. Daca pe tine te punea ma-ta sa citesti Biblia, sa te duci cu camasa bagata in pantaloni la scoala si sa inveti multe poezii libidinoase pe de rost, ai avut ghinionul unor vremuri de rastriste. Generatia batrana acum 5-6 ani e dusa dracului.

Imi vine sa joc in picioare bunicile care se suie in autobuz cu nepotelul, carora le cedezi locul si care aseaza nenorocitul de copil in scaun in loc sa se aseze ele. Copilul are energie, da-l in pizda ma-sii. Lasa-l sa stea in picioare si aseaza-te tu. Daca nu vrei sa stai tu, da dracului copilul la o parte, ca ma asez la loc.

La fel de groaznic este cand arunca geanta din usa autobuzului pana pe scaun, marcand astfel locul pe care il vor ocupa dupa ce se vor deplasa, anevoios, pana la el. Nu o singura data am luat o geanta care ocupa, de capul ei, un scaun si am pus-o jos, spre stupefierea si nemultumirea vadite ale dobitoacei care o aruncase acolo. N-am fost niciodata un model de autocontrol. Ba din contra. Asa ca i-am spus doamnei ce aveam pe suflet. N-a fost nici ea incantata. Ba din contra.


Si daca pretinzi ca esti batran si ca eu sunt tanar si necioplit pentru ca nu iti cedez locul in autobuz, o sa-mi pierd cumpatul si o sa fac o criza ITB-ica tipic romaneasca. Si-asa autobuzele mustesc de ruralitate ubicua, asa ca accesul meu de furie nu e ceva iesit din comun. Dupa intamplarea asta, batranul ajunge acasa si se plange familiei, care abia daca il mai asculta: “Vai, tineretul din ziua de azi! Uite ce mi-a zis un spurcat in 336. Mi-a spus ca-mi baga…”.

Mosul de azi nu mai impune respect, ci mila. Va las locul in autobuz pentru ca mi-e sila de ce scandal o sa faceti daca nu ma ridic cand va postati, deloc subtil, fix in fata mea si-mi dati cu geanta peste genunchi, din greseala, de multe ori. E ok, va injur in gand.


Eu o sa fiu un batran okay, n-o sa fac deranj. O sa astept, cuminte, sa vina asistenta sa-mi aduca supa si sa-mi faca injectiile.

1 comment: